سبد خرید 0

ویژگی ظروف پلاستیکی مرغوب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 7 مرداد 1403 در ساعت 42 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پلاستیک ها سالهاست که جز جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شده اند. به گونه ای که نمی توان حضور آنها را نادیده گرفت و یا حتی پلاستیک را هر چند مضرات بسیاری که دارد، نادیده گرفت. با توجه به این موضوع تنها کاری که برای ما اهمیت ویژه پیدا می کند، انتخاب درست ظروف پلاستیکی مورد نیاز است. چرا که هر زمان که محصولی همه گیر شود و موارد مصرف آن تمام ابعاد زندگی صنعتی را تحت قدرت خود بگیرد، باعث می شود که علاوه بر تنوع محصولات ما با پدیده درجه بندی کیفیت محصولات نهایی نیز روبه رو باشیم.

بنابراین چه مصرف کننده خانگی باشیم و چه بصورت تخصصی در صنایع از این محصولات پلاستیکی برای تولیدات استفاده کنیم باید بتوانیم کیفیت محصول را تا حدودی تشخیص دهیم و بهترین کیفیت ظروف پلاستیکی را خریداری کنیم. در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

راه های تشخیص ظرف پلاستیکی خوب

ویژگی های ظروف پلاستیکی مرغوب چیست؟

ظروف پلاستیکی با استفاده از مواد اولیه متنوعی از نظر موغوبیت تولید می شوند که باعث طبقه بندی آنها از نظر کیفیت می شوند. بنابراین از نظر ظاهری و بصورت بررسی اولیه مواردی هستند که به ما در انتخاب ظروف پلاستیکی با کیفیت کمک می کنند:

  • حک علائم فنی میزان کیفیت

از مهم ترین ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است با دقت بر علائمی که بر روی آنها درج کرده اند می شود به این نکته بسیار مهم که برای حفظ سلامتی ضرر دارد یا ندارد پی برد. بودن این علائم بر روی محصول نشان دهنده معتبر بودن تولید کننده آن است.

  • مقاومت و انعطاف پذیری پلاستیک

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب میزان مقاومت آنها است. ظرفی که برای تولیدش از جنس مرغوب استفاده شده باشد به آسانی دچار شکستگی نمی شود و منعطف است. در واقع مقاومت در این ظروف ملاک نیست ولی منظور از مقاومت این است که برای همان یک باری که از آنها استفاده می شود جواب گو باشد.

  • طراحی مناسبی

دیگر ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب طراحی شدن مناسب آن است. اگر ظرف دارای طراحی خوبی نباشد به فرض مثال دارای دهانه کوچکی باشد ممکن است نتواند به خریدار آن گونه که بایست و شایست کمک کند. در واقع ملاک کاربردی بودن است نه این که فانتزی و بلا استفاده باشد.

  • دارای درپوش ضد عبور هوا

داشتن درپوش از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب است. بودن درپوش کمک می کند تا موادی که به داخل آن ظرف ریخته می شود از آلودگی حفظ شده و کیفیت خود را حفظ نماید. درپوش دار بودن ظرف همچنین باعث می شود تا حشرات یا حیوانات موذی هم نتوانند به درون آن نفوذ کرده و موجب فاسد شدنش بشوند.

  • عاری از هر گونه آسیب ظاهری

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که در زمان خریداری کردنش دارای ترک بر روی بدنه خود نباشد. ظرف که دارای ترک باشد نمی تواند از پس انجام وظایف خود بر بیاید. این نکته اولین چیزی است که هر خریدار هر چند آماتور هم به آن توجه میکند و در زمان خرید در نظر می گیرد.

تصویر ظروف پلاستیکی آشپزخانه

  • حفظ کیفیت محصولات در ظروف پلاستیکی

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که محتویات درون خود را به خوبی هر چه تمام تر حفظ می کند. حفظ شدن محتویات باعث می شود تا به محیط بیرون نریخته و باعث آلودگی خود و محیط اطرافش نشود. در واقع حفظ محتویات از اولین وظایف یک ظرف مناسب است که باید بتواند از پس انجام آن بر بیاید.

  • رعایت تمام استانداردها

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب رعایت کردن تمام پروتکول ها و استانداردهایی است که اداره بهداشت بر رعایت آن اصرار دارد. ظرفی که این استانداردها را رعایت نماید و نشان اعتماد یا همان ایزو را در آن زمینه بگیرد قطعا دارای کیفیت بالایی بوده است که به آن عنوان دست یافته است. قطعا در زمان خرید مشتریان به این نکته توجه ویژه می کنند زیرا سلامت شان به آن وابسته بوده و آن را در نظر می گیرند.

  • تنوع بالای تولید محصولات

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که دارای تنوع جنس و رنگ زیادی است. این تنوع باعث می شود تا مشتری در زمان خرید همان رنگ یا جنسی که مد نظرش هست را پیدا کرده و دست به خریدش بزند. برآورده شدن نیاز مشتری باعث می شود تا تنوع بالای محصولات آن برند در ذهنش هک شود و بار بعد که خواست جنسی بخرد این نکته را در خرید خود مد نظر خود داشته باشد.

  • دارای قابلیت شست و شو

از ویژگی های یک ظرف پلاستیکی مناسب این است که بعد از استفاده اگر ضرورت داشت بتوان آن را شستشو کرد. گاهی اوقات ممکن است بنا بر احتیاج نیاز شود با شستن این ظروف در اموری که سلامت انسان را به خطر نمی اندازند دوباره آنها را به کار گرفت.

ممکن است انسان در جایی باشد که به غیر از همان ظرفی که مورد استفاده قرار داده است دیگر دسترسی به ظرفی نداشته باشد تا برای انجام کارش از آن بهره بگیرد. قابل شستشو بودن ظرف اینجای کار است که دستش را می گیرد و کارش بر زمین نمی ماند.

مقاله مزایا و معایب طروف پلاستیکی

مهم ترین آزمایشات تشخیص کیفیت محصولات پلاستیکی تولید شده

۱- تست مقاومت ظروف پلاستیکی

تست ESCR که مخفف Environmental Stress Crack Resistance می‌باشد و به فارسی می‌توان آن را مقاومت به ترک در برابر عوامل محیطی خورنده تعریف کرد. برای پلی اتیلن هایی با چگالی بالا (HDPE)  توانایی مقاومت پلیمر در برابر رشد آهسته ترک است. HDPE یک ماده کریستالی با چگالی بالاست. بعضی از پلی‌اتیلن ها مقاومت خوبی نشان می‌دهند در حالی که بعضی اینطور نیستند.

  ESCR یک پارامتر حیاتی برای تخمین طول عمر پلاستیک است. برای فرمولاسیون های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین فرمولاسیون برای ظروف پلاستیکی تعیین گردد. این تست می‌تواند یک تست پژوهشی شناخته شود.  یکی از دلایل اساسی برای شکست ناگهانی ترموپلاستیک ها همین شاخص می‌باشد.

به طور کلی ESCR تعداد ساعاتی است که 50 درصد از نمونه ها ترک های تنشی را نشان می‌دهند. در ظروف پلاستیکی بسته بندی موضوع ترک بسیار اهمیت دارد. چرا که این ظروف برای بسته بندی رنج وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند مواد شوینده، انواع روغن‌ها. در نتیجه باید مقاومت لازم را داشته باشند تا دچار ترک خوردگی نشوند. در آزمایشگاه شرکت ساپل این آزمایش با دقت فراوان انجام می‌شود تا تولید ظروف پلاستیکی به بهترین نحو صورت پذیرد. دلایل استفاده از ظروف پلاستیکی پلی اتیلنی (pe) برای بسته بندی محصولات چیست؟

۲- تست شاخص روانی جریان مذاب برای ظرف‌های پلاستیکی

این تست اندازه‌گیری میزان وزن پلیمری است که از روزنه‌ای با اندازه مشخص در دمای مشخص و همچنین با وزنه‌ای مشخص، در زمان 10 دقیقه خارج می‌شود. این شاخص برحسب گرم بر 10 دقیقه بیان می‌شود.

تست شاخص روانی مواد مذاب عموما به منظور شناسایی گرانول های اولیه‌ ای که به کارخانه تولید کننده ظروف پلاستیکی می‌آید، انجام می‌شود. میزان روان بودن مذاب از این آزمایش بدست می‌آید و برمبنای برگه‌های مشخصه‌های فنی مواد مشخص می‌شود که آیا مقادیرمناسب هستند یاخیر. این شاخص نیز همچون تست‌های دیگر پلاستیک‌ها در ساپل مورد بررسی قرار می‌گیرد. می‌دانیم که ویسکوزیته در هر ماده‌ای به نیروی اعمال شده بستگی دارد. در شرایط آزمایش MFI سرعت جریان مذاب با ویسکوزیته مذاب نسبت عکس دارد.

آزمایشات تشخیص کیفیت ظروف پلاستیکی

۳- تست تشخیص درصد خاکستر موجود در مواد اولیه ظرف پلاستیکی

برای مشخص شدن درصد خاکستر مواد اولیه از کوره الکتریکی استفاده می‌شود. پلی اتیلن یک ماده آلی است در نتیجه باید در دماهای بالا (500-600 درجه سانتی گراد) کاملا بخار شود و موادی باقی نماند. با بهره گیری از کوره الکتریکی این دمای بالا به مواد اولیه اعمال می‌شود. مواد باقی مانده مواد معدنی هستند که میزان ناخالصی را مشخص می‌کنند.

طبق اصول بهداشتی برای صنایع مختلف نظیر آرایشی بهداشتی و غذایی درصد خاکستر باید کمتر از مقادیری مشخص باشد. کارخانه ساپل یکی از تولیدکنندگان ظروف پلی اتیلن است که دارای پروانه‌های بهداشتی مختلف می‌باشد. ما در ساپل این مقدار را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا همواره مطابق استانداردهای وزارت بهداشت برای  ظروف پلاستیکی پیش برویم.

۴- تثبیت وزن

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای انجام تست ظروف پلاستیکی از آن استفاده می‌شود دسیکاتور است. از دسیکاتور که محتوی دانه‌های سیلیکاژل است برای برای تثبیت وزن نمونه مورد آزمایش بعد از تست کوره که در ادامه به آن می‌پردازیم استفاده می‌شود. این وسیله نمونه‌ی گرما دیده را در محیطی خشک و به دور از رطوبت محیط نگه می‌دارد تا خنک شود.

۵- تست مطابقت رنگ ظروف پلاستیکی

با استفاده از دستگاه تطابق رنگ نورهایی از یک لامپ در داخل دستگاه با طول موج‌های مختلف به نمونه ها تابانده می‌شود. رنگ نمونه تولیدی در خط تولید ظروف پلاستیکی و نمونه شاهد مقایسه می‌شود تا از یکسان بودن آن‌ها در شرایط روشنایی متفاوت که دستگاه ارائه می‌دهد اطمینان حاصل گردد.

۶- تست مقاومت در برابر دما

برای بررسی ویژگی های مختلف فیزیکی ظروف پلاستیکی، فرم و همچنین برای شبیه سازی محیط‌هایی که دماهای مختلفی دارند از آون استفاده می‌شود.  زمانی که به پلاستیک دما داده می‌شود دفرمه می‌شود. رنج دمایی مورد استفاده در آون تا 100 درجه سانتی‌گراد قابل افزایش است.

۷- تست جاده ظروف بسته بندی پلاستیکی

معمولا ظروف بسته بندی پلاستیکی نظیر انواع گالن‌ها در احجام مختلف بعد از پر شدن توسط ماشین های حمل جابه جا می‌شوند. برای بررسی اینکه آیا این ظروف مقاومت خود را در این شرایط حفظ خواهند کرد یا خیر آزمایش جاده انجام می‌شود.

تست پرتاب جاده یعنی چی

۸- تست پرتاپ ظروف پلاستیکی بسته‌بندی

تست پرتاپ برای ارزیابی نحوه واکنش ظروف بسته بندی پلاستیکی و محتویات آن به انواع جابه جایی ها و سقوط آزاد که ممکن است در حمل و نقل به وجود آید. دلیل استفاده از این تست اطمینان از این موضوع است که بسته بندی مناسبی برای محصولات مورد استفاده قرار گرفته است. در این آزمایش که معمولا ظروف پلاستیکی بسته بندی با آب پر می‌شوند، ظرف تا ارتفاع مشخصی توسط دستگاه مخصوص بالا برده می‌شود و سپس رها می گردد. در این تست مشخص می‌شود که بسته بندی مورد نظر چه تعداد ضربه را می تواند تحمل کند.

۹- تست فشار بادگالن و بطری پلاستیکی

ظروف بسته بندی پلاستیکی می‌توانند محتوی انواع و اقسام مختلفی از محصولات باشند. شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، مواد آرایشی و غیره. این مواد گاهی ممکن است تولید گاز کنند. لذا بسته بندی که بتواند محتوی آن باشد مد نظر بسیاری از شرکت‌ها می‌باشد. برای اینکه مقاومت ظروف پلاستیکی در برابر فشار سنجیده شود از تست فشار استفاده می‌شود. در این آزمایش ظرف مورد نظر را در فشارهای مختلف باد می‌کنند و میزان تحمل فشار ظرف بسته بندی پلاستیکی را اندازه گیری می‌کنند.

۱۰- تست سیل القایی دهانه ظروف پلاستیکی

به منظور بررسی میزان چسبندگی سیل القایی به دهانه انواع مختلفی از ظروف بسته بندی پلاستیکی نظیر بطری‌ها و گالن‌ها از این تست استفاده می‌شود.

۱۱- تست گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته کردن درب

شرکت های مختلف برای باز و بسته شدن درب بسته‌بندی محصولاتشان استاندارد مشخصی برای گشتاور دارند. برای بررسی اینکه باز و بسته شدن درب ظروف پلاستیکی مد نظر به همان میزان گشتاور لازم داشته باشند از ماشین گشتاورسنج استفاده می‌شود. این دستگاه میزان گشتاور باز و بسته شدن درب را برحسب واحد نیوتون متر اندازه‌گیری می‌کند.

۱۲- تست مقاومت به فشار BCT

تست BCT که مخففی برای  Box Compression Test می‌باشد، برای بررسی میزان مقاومت در برابر فشرده شدن مورد استفاده قرار می گیرد. در این آزمایش مشخص می‌شود که ظرف بسته بندی پلاستیکی  چه نیرویی بر حسب نیوتون را می‌تواند تحمل کند . همانطور که در تصویر هم قابل مشاهده است این فشار توسط دستگاه مخصوص به ظرف وارد می‌شود.

صفر تا صد آشنایی با سموم کشاورزی

مزایای استفاده از ظروف پلاستیکی چیست؟

ظروف پلاستیکی معمولا یک انتخاب رایج برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها هستند. در ادامه به ویژگی ها و مزایای شاخص ظروف پلاستیکی برای نگهداری انواع مواد غذایی اشاره می کنیم.

  •  وزن پایین

ظروف پلاستیکی سبک وزن هستند و به همین دلیل به راحتی قابل حمل و استفاده هستند.

  • مقاوم

ظروف پلاستیکی در برابر شکستن، بادوام و مقاوم هستند و نسبت به ظروف بلوری احتمال شکسته شدن یا ترک خوردن آنها کمتر است و از این جنبه گزینه مناسبی به حساب می آیند.

  • ارزان و در دسترس

ظروف پلاستیکی ارزان بوده و به صورت گسترده در دسترس هستند و می توانید آنها را از فروشگاه های لوازم پلاستیکی خریداری کنید.

  • تنوع طرح و قالب

ظروف پلاستیکی در اشکال و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. این ویژگی باعث می شود که بتوانید بر اساس شرایط و اهداف مختلف، مدل مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.

معایب استفاده از ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی با وجود مزایایی که دارند، معایبی نیز دارند که در ادامه مقایسه ظروف بلوری و پلاستیکی به بررسی آنها می پردازیم.

  • عدم مقاومت و دوام در دمای بالا

ظروف پلاستیکی در برابر حرارت مقاوم نیستند و ممکن است به واسطه قرار گرفتن در معرض دمای بالا، تابیده یا ذوب شوند. این عیب باعث می شود که ظروف پلاستیکی برای استفاده در مایکروویو یا فر و همچنین کنار پنجره در فصل تابستان، مناسب نباشند.

  • جذب بو و طعم برخی مواد غذایی

ظروف پلاستیکی ممکن است بو و طعم برخی مواد مختلف را جذب کنند. این موضوع سبب میشود که نتوانید بو و طعم باقی مانده در یک ظرف پلاستیکی را از بین ببرید. در نتیجه برای استفاده از آن به منظور نگهداری یک سری مواد غذایی دیگر، با مشکل مواجه می شوید.

  • آزاد سازی موارد شیمیایی در شرایط خاص

ظروف پلاستیکی وقتی در معرض مواد خاصی مانند مواد اسیدی یا مایعات قرار می گیرند، برخی مواد شیمیایی را از خود آزاد کنند. این مواد شیمیایی میتوانند سلامت شما را به خطر بی اندازند.

  • غیر قابل بازیافت

باید بدانید که همه نوع ظروف پلاستیکی قابل بازیافت نیستند. 

دلایل محبوبیت استفاده ظروف پلاستیکی چیست؟

1- ظروف پلاستیکی تاثیر موثری بر محیط زیست دارند. در حالی که بازیافت پلاستیک اختیاری است، بر اساس نحوه سیستم بازیافت شهرهای مختلف متفاوت است اما تعداد زیادی از مردم واقعا پلاستیک را بازیافت نمی‌کنند.

پلاستیک غیر قابل تجزیه زیستی است، به این معنی که برای زمین امکان‌پذیر نیست که مواد را به طور طبیعی به خاک بازگرداند. در عوض، نور خورشید ظروف پلاستیکی را به قطعات کوچک تجزیه می‌کند و خاک را آلوده می‌کند.

هدف برنامه‌های بازیافت این است که مردم مقدار اقلامی را کاهش دهند که استفاده می‌کنند ، بنابراین از ظروف خود استفاده مجدد کنید و چیزهایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید دور بیندازید تا تغییر کاربری داده شوند.

پلاستیک می‌تواند بر سلامت فرد تأثیر بگذارد زیرا برخی از اقلام پلاستیکی حاوی BPA هستند.

BPA که گاهی در اقلام پلاستیکی یافت می‌شود، مواد شیمیایی مضری است که گاهی در پلاستیک موجود است.

2. ظروف پلاستیکی معمولا ماندگاری طولانی تری دارند.

واضح است که پلاستیک با گذشت زمان تخریب می‌شود.

پلاستیک اغلب در معرض نور زیاد، خراشیدگی، فرورفتگی و ترک خوردگی قرار می‌گیرد.

اگر ظروف پلاستیکی خود را به مدت طولانی با دسته‌ای از وسایل سنگین روی هم بگذارید، این کار باعث می‌شود ظرف پلاستیکی تحت تاثر قرار بگیرد و ترک بخورد.

به عنوان مثال، تا زمانی که شیشه شکسته نشود، یک ظرف شیشه‌ای می‌تواند طول عمر بیشتری برای نگهداری مواد غذایی در مقایسه با ظرف پلاستیکی داشته باشد.

اگر ظرف پلاستیکی را در شرایط خوبی نگه دارید و آن را نشکنید، ظرف پلاستیکی می‌تواند چند سال برای شما دوام بیاورد.

3. ظروف پلاستیکی می توانند بو و طعم را جذب کنند.

یکی از نکات جالبی که باید در مورد ظروف پلاستیکی بدانید این است که پلاستیک می‌تواند بوها و طعم اقلام ذخیره شده در آن‌ها را جذب کند.

غذاهایی با طعم‌های تند مانند کاری، سس مارینارا، سوپ گوجه فرنگی و سیر به راحتی در ظروف پلاستیکی جذب می‌شوند.

در حالی که ممکن است بو باقی بماند و ظروف را لکه دار کند، بو و لکه‌ها را می‌توان با صابون شست.

در حالی که سایر ظروف پلاستیکی ساخته شده از موادی مانند شیشه و فلز طعم را مانند ظروف پلاستیکی جذب نمی‌کنند اما بهتر است با این مواد غذایی استفاده شوند.

4. ظروف پلاستیکی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه هستند.

مواد ذخیره‌سازی که از پلاستیک ساخته می‌شوند در مقایسه با سایر مواد ذخیره‌سازی مانند شیشه، فلز یا چوب ارزان‌تر هستند.

مقرون به صرفه بودن به این دلیل است که پلاستیک اغلب در مقادیر زیادی تولید می‌شود، بنابراین هزینه کلی مواد را کم می‌کند.

ظروف پلاستیکی معمولا در نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تعویض این ظروف استفاده شده و دور ریخته شده روزمره، هزینه کمتری در تولید ظروف پلاستیکی وجود دارد.

5. ظروف پلاستیکی به دلیل دوام بالا محبوب هستند.

نمی‌توان مخالف این بود که مواد پلاستیکی بسیار بادوام هستند، می‌توانید ظروف پلاستیکی را دور بیندازید و نگران شکستن آن‌ها نباشید.

ظروف پلاستیکی به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که در برابر آسیب‌های اندک مقاومت کنند.

همچنین با استفاده از ظروف پلاستیکی بزرگ مانند جعبه‌های ذخیره‌سازی برای نگهداری وسایل تزئینی یا لباس در خانه، می‌توانید چند ظروف با وزن مشابه را روی هم قرار دهید بدون اینکه نگران افتادن ظروف پلاستیکی و آسیب دیدن یکدیگر باشید.

ظروف ذخیره‌سازی خانگی در مقایسه با ظروف نازک‌تر دوام بیشتری دارند زیرا معمولا از پلاستیک ضخیم‌تر ساخته شده‌اند و دوام قوی‌تری دارند.

پرکاربردترین ظروف پلاستیکی

  • بطری های پلاستیکی

بطری های پلاستیکی برای بسته بندی آب، نوشیدنی های گازدار، آب میوه، نوشیدنی های انرژی زا و سایر نوشیدنی ها استفاده می شوند.

  • ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی، مانند سس، سالاد، ماست و سس ها استفاده می شوند.

  • کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی، مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و نان استفاده می شوند.

  • ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف برای بسته بندی غذاهای آماده و سایر محصولات استفاده می شوند.

مزایای ظروف پلاستیکی بسته بندی

  • سبک وزن و قابل حمل
  • ارزان قیمت
  • قابل انعطاف و قابل بازیافت
  • معایب ظروف پلاستیکی بسته بندی
  • ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند.
  • ممکن است به محیط زیست آسیب برسانند.
  • ممکن است قابل بازیافت نباشند.

هنگام استفاده از ظروف پلاستیکی بسته بندی، مهم است که در مورد خطرات و مزایای آنها آگاه باشید. استفاده از ظروف پلاستیکی باکیفیت که از مواد ایمن ساخته شده اند، می تواند به کاهش خطرات ناشی از پلاستیک کمک کند. همچنین مهم است که ظروف پلاستیکی بسته بندی را به طور مسئولانه بازیافت کنید تا از آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری شود.

در اینجا برخی از نکات برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی بسته بندی آورده شده است:

  • از ظروف پلاستیکی چندبار مصرف استفاده کنید.
  • به جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، از ظروف قابل حمل استفاده کنید.
  • غذاهای خود را از خانه بیاورید.
  • از فروشگاه های مواد غذایی محلی و خرده فروشان مواد غذایی بدون بسته بندی خرید کنید.
  • با پیروی از این نکات، می توانید به کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی بسته بندی و کمک به حفظ محیط زیست کمک کنید.

در اینجا برخی از مثال های خاص از ظروف پلاستیکی بسته بندی آورده شده است:

  • بطری های پلاستیکی آب معدنی
  • بطری های پلاستیکی نوشابه
  • کیسه های پلاستیکی چیپس
  • ظروف پلاستیکی ماست
  • ظروف پلاستیکی یکبار مصرف غذا

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()